Monday, February 2, 2009

Drs.Khalil : Saya dan keluarga masih mengamalkan budaya Cina yang tidak bercanggah dengan Islam.

PARIT BUNTAR, 1 Jan. :- Saya mengadakan Hari Terbuka Hari Raya Cina pada tahun ini dengan tujuan untuk membuktikan bahawa saya masih mengamalkan budaya Cina yang tidak bercanggah dengan Islam yang saya anut, disamping dapat mengeratkan hubungan antara kaum yang terdapat dalam DUN Titi Serong. Demikian antara ucapan yang diberikan oleh ADUN Titi Serong,Drs. Khalil idham Lim dalam majlis Hari Terbuka hari Raya Cina yang diadakan di perkarangan kediamannya di sini hari ini.

Sambutan Rumah Terbuka seumpama itu adalah untuk kali yang pertama setelah ADUN berbangsa Cina dari PAS itu memenangi DUN Titi Serong dalam PR Umum tahun lepas. Dianggarkan lebih 3000 orang yang terdiri dari majoriti kaum Cina , serta Melayu dan India yang telah memenuhi perkarangan kediaman ADUN di antara jam 1.30 hingga 5.30 petang.

Drs.Khalil menyambut kedatang tamu dengan tarian singa

"Saya masih mengamalkan makan besar di malam pertama raya dan membeli baju baru sebagai persiapan menyambut Tahun Baru Cina" Jelas Khalil.

Drs. Khalil juga mengucapkan terima kasih dengan kesudian semua bangsa yang hadir dan menyatakan inilah bukti bahawa Pakatan Rakyat masih mendapat sokongan yang kuat di Titi Serong.

Mengenai kedatangan Tahun Lembu yang disambut pada tahun ini, Drs. Khalil mengajak dengan semagat kekuatan lembu supaya orang cina terus maju dalam bidang perniagaan walaupun tahun 2009 berada dalam keadaan ekonomi kurang selesa.

Semua pengunjung disambut dengan tarian singa yang didatangkan khas oleh ADUN dari Bandar Baru Kedah.

Selain itu Drs. Khalil dan isteri telah menyerahkan "ang pau" kepada kanak-kanak yang hadir. Sebelum pulang mereka telah dihadiahkan dua biji limau Mandarin yang disediakan khusus dalam bag.

Drs. Khalil dikerumuni kanak-kanak untuk mendapatkan Ang Pau.

Kelancaran program adalah dibantu oleh ahli Kelab Penyokong PAS Kaum Cina dan lebih 20 orang Unit Amal PAS Kawasan Parit Buntar.-cinaIslam blogspot.com

2 ulasan:

Abang Long said...

Salam hormat YB.

Serlahkan keindahan Islam. Selamat menjalankan tugas yang diamanahkan.

sinarpru13 said...

Assalamualaikum

Saya rasa amat sedih, kesal.....

Moga Dato Seri Ir Nizar, Exco serta seluruh ahli DUN, pimpinan Pakatan Rakyat tabah dan bersabar.

Biar kan mereka (BN-UMNO) gembira dan berdabik dada atas keangkuhan mereka merampas kuasa dengan cara yang dayus dan tidak bertamadun.

Hak,kuasa mengundi dan suara Demokrasi Rakyat PERAK lebih 60% dalam memilih Kerajaan Negeri telah diperkotak-katikkan oleh Najib-Zahid-UMNO-BN-SPR.

Rakyat Perak inginkan Pakatan Rakyat. Bukannya Be End.

Kemelut ini,.. hanya akan memburukkan lagi imej Najib, UMNO dan BN (komponen BN) secara keseluruhan.

Manakala imej Pakatan Rakyat akan semakin meningkat dan dihormati.

Akhir kata,.. moga PRU-13 kelak ( 36-42 bulan akan datang )....... BN akan terkubur.

Wasalam.

www.sinarpru13.blogspot.com

-bard-
Penduduk DUN Pasir Panjang.
-Lekir, Sitiawan, Perak.