Saturday, January 24, 2009

Arahan Zahid menyakitkan hati pegawai kerajaan .

Semua ketua jabatan agensi Kerajaan Persekutuan di negeri ini dilarang menghadiri mesyuarat rasmi anjuran kerajaan Perak, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Zahid Hamidi.

Beliau berkata, arahan itu berkuat kuasa serta merta dan semua ketua jabatan hendaklah mematuhi arahan berkenaan. Tindakan tatatertib akan dikenakan terhadap mereka yang ingkar.
Kerajaan Pusat juga tidak mengiktiraf tandatangan dan cop rasmi Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) atau Penghulu untuk sebarang urusan dengan agensi Kerajaan Pusat.

Arahan-arahan di atas adalah suatu arahan yang menyakitkan kebanyakan ketua-ketua jabatan dan pihak penghulu yang disebutkan oleh Zahid dalam arahan itu.

Tidakkah Zahid menyedari pegawai-pegawai yang cuba dinafikan haknya untuk hadir dalam Mesyuarat Majlis Tindakan saya sifatkan akan menimbulkan kebencian banyak pegawai tersebut kepada Zahid yang "kurang akal" itu.

Alasannya mereka adalah anak-anak Perak yang berada di kemuncak sesebuah Jabatan yang mewakili Kementerian tertentu, oleh itu saya yakin mereka sangat bersemangat untuk memajukan negeri sendiri. Sepatutnya Zahid membuka peluang kepada penjawat-penjawat kerajaan itu bergerak bebas tanpa ada arahan "bodoh" yang menghalang mereka.

Demikianlah tindakan Zahid yang mundur ke belakang dan menyakitkan hati rakyat Perak dan pegawai-pegawai kerajaan di Perak.

1 ulasan:

Muhammad Yasir said...

Sudah lah Zahid, pasal nak kempen Pemilihan yang tak sudah, habis orang Perak jadi mangsa.