Monday, January 19, 2009

KEMENANGAN PR DI KT- APA ERTINYA?

Syukur Alhamdulillah, calon PAS pilihan Dato' Presiden Tn Guru Hj. Hadi Awang telah dianugerahkan Allah kemenangan dalam PRK P036 di KT. Kerjasama jitu dalam berkempen oleh kesemua pimpinan Pakatan Rakyat amat terserlah dan bersemangat. Segala isu yang dimainkan UMNO BN bagi mencemarkan PR khususnya PAS, terbukti palsu dan fitnah. Jutaan duit dan gula-gula yang di janjikan UMNO kpd warga KT tidak membawa kesan mendalam bagi mengubah pendirian pengundi.

Kaum Cina di DUN Bandar khususnya tidak gentar lagi dengan PAS dan ini yang membimbangkan UMNO. Apapun, keputusan tersebut membawa mesej berikut:


1. UMNO BN menuju cepat ke arah tidak releven pada rakyat Malaysia. Kepunahan UMNO akan bertambah menyerlah menjelang pilihan mereka bulan Mac 2009 ini.

2. PAS di anugerahkan peranan mendepani PR dan bertanggungjawab menjelaskan segala isu yang di lempar atau sengaja di putar belit oleh UMNO.

3. Sokongan dan keahlian PAS serta Kelab penyokong akan menjadi lebih banyak yang memaksa PAS menilai semula kedudukan serta sifat keahliannya.

4. Pas mesti bersedia mentadbir Terengganu dalam PRU 13 dengan syarat semua jentera harus bertugas besar dari sekarang khusus menjalin hubungan berterusan dengan warga Cina DUN Bandar.

5. Penjawat Awam bagi jabatan-jabatan Kerajaan Negeri dan Persekutuan sungguh bersimpati dengan PAS dan ini perlu di pupuk dan di raikan. Mereka menjadi bertambah berani walaupun diugut atau di paksa.

6. Anggota keselamatan Polis terbukti merelakan diri mereka khususnya pemimpin di peralatkan UMNO BN. Jumlah yang ramai (nisbah 8 pengundi: 1 anggota) amat memalukan dan ini sekali gus menghina rakyat Terenggnu seumpama kaki ganas dan penjenayah.

7. Tahap pengorbanan ahli dan penyokong PAS khususnya Muslimat Pas, seluruh negara terlalu tinggi dan ini perlu dipertahankan dan diraikan.

8. Tuduhan jahat dan fitnah pimpinan UMNO BN kepada kerajaan-kerajan PR khususnya di Perak, tidak ditelan oleh rakyat bulat-bulat.Kamparin blogspot.com

1 ulasan:

khatib said...

The beginning of the end of UMNO.
Bermulanya proses pelupusan UMNO