Tuesday, December 16, 2008

KUNJUNGAN HORMAT KE PEJABAT MB KEDAH D/A

Pada 14 Dis telah berkesempatan menziarahi YAB MB Kedah D/A DS Azizan Abd. Razak di pejabatnya. Turut serta dalam kunjungan hormat tersebut ialah:

1. YB Zainuddin Yusoff ECXO, ADUN Pdng Rengas

2. YB Jamaluddin Mohd Radzi, EXCO, ADUN Behrang

3. YB Drs Khalil Idgham Lim Abdullah, BBC, ADUN Titi Serong

4. YB Yunus , ADUN Kuala Kurau.

Perkara berikut telah dibincangkan dan bertukar fikiran dan Pendapat.

a) Hubungan dua hala dalam aspek modal insan
b) Gerak Kerja Parti Pakatan Rakyat untuk kedua dua negeri
c) Rintangan dan cabaran semasa, dalam dan luar negeri
d) Kerjasama dan hubungan baik antara parti2 pakatan rakyat.
e) Bajet 2009, haluan dan perkembangan termasuk NCER
f) Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu, peranan kerajaan2 PR
g) Ceramah pada malam nya di Kompleks PAS Kedah.

Satu sidang media/akhbar telah diadakan bagi menjawab berbagai soalan dan isu yang hangat diperkatakan dalam media pedana kini.

Isu pembelian kereta baru Camry Toyota 2.4 telah dijawab dalam konteks penjimatan jangka panjang disamping aspek keselamatan dan keslesaan. Soalan tidak patriotik jika tidak memakai kereta Perdana V6 tidak timbul. Semangat Patriotik tidak terletak dalam memandu V6. Jika begitu kerajaan UMNO BN di Terengganu lagi tidak patriotik kerana membeli kereta Compressor 200 Mercedes. Tidak! YAB MB Terengganu adalah bersifat patriotik kerana negeri Terengganu cukup kaya. Tetapi semangat tidak patriotik kerajaan trerdahulu menyebabkan umat Islam Terengganulah yang termiskin di Malaysia kini.

Pada sebelah petang, kami bersolat jamaah maghrib disurau Mentalon. Kami telah dijamu dengan juadah Arab pada majlis makan malam yang di usahakan oleh Dewan Ulamak PAS Kedah.

Malamnya berceramah di Kompleks PAS Kedah di Kota Sarang Semut bersama YAB MB Kedah dan Ulamak Kedah.-Kamparin.blogspot.com

0 ulasan: