Friday, March 13, 2009

AYUH KE BUKIT GANTANG!!!

Menanti itu menyiksakan namun mencari itu meletihkan. Tanpa keduanya tak mungkin berlaku sesuatu. Menanti penghujung kemelut di Perak tanpa ada usaha dan gerak kerja hanya akan menghasilkan kehampaan. Namun mencari tanpa titik mula dan arah tujuan juga mungkin sia sia.

Bukit Gantang mungkin pemancar isyaratnya. Bukit ini mungkin medan untuk mencari titik mula dan langkah arah seterusnya. Ia ibarat pemanas yang tak mungkin membiarkan rakyat lena dalam keletihan dan kesejukan lantaran payung membiarkan hujan menimpa rakyat yang kehilangan atap dan dinding rumah untuk berlindung dari kebasahan.

Takdir Allah menjadikan Bukit Gantang pemangkin sebuah perjuangan mengembalikan kuasa yang dirampas dan dirompak di tengah jalan . Persoalannya... seramai manakah rakyat Perak akan menjadikan Bukit Gantang sebagai pemangkin sebuah perjuangan yang kian suram???Kini tinggal nakhoda berlarian sekeliling kapal yang hampir karam. Kelasi sesekali kelihatan menuruti gerak tari nakhoda yang gagah setia. Namun penumpangnya seakan mula kecewa dan hampir putus asa.

Tidakkah Bukit Gantang ibarat cahaya yang datang. Ayuh berlari bersama nakhoda. Naikkan semula tiang layar yang hampir tumbang. Sambung semula pendayung, dan andai perlu tampallah layar berlubang dengan baju dan kain yang membaluti diri. Tidakkah ianya pengorbanan? bukan untuk nakhoda... tetapi untuk kapal dan penghuni seluruhnya.

Jangan menanti 29 Mac atau 7 April untuk memasang layar itu.Kala itu Ribut akan turun dari PWTC dengan semangat dan kejahatan yang menggila. Kini masanya kita membina benteng dan bekerja semampu yang ada. Kini bukan masanya menanti dan memerhati.

Ayuh kita bergerak ke Bukit Gantang.. Ianya Aspirasi kerajaan Yang Hilang. Ianya ianya isyarat kemenangan yang pasti datang!!!! anakSengat

0 ulasan: