Wednesday, March 18, 2009

Setahun sudah berlalu.

Hari ini 17 Mac 2009 mengimbau 17 Mac 2008 yang lepas di mana tampuk pemerintahan Kerajaan Negeri Perak pakatan Rakyat disahkan dengan majlis angkat sumpah YAB Menteri Besar Ke 10 dari Pakatan Rakyat, Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin.

Suasana pada 6 Februari 2009 yang menyaksikan Rampasan kuasa telah sampai ke kemuncaknya apabila berlangsungnya majlis angkat sumpah MB Kudeta di Istana Kuala Kangsar bersama dengan tragedi Kuala Kangsar yang menampakkan gelombang rasa tidak puas hati rakyat dengan peristiwa itu.

Sesudah itu semua ADUN dan penyokong Pakatan Rakyat yang seincipun tidak berganjak dari menyokong YAB DS.Nizar sebagai Menteri Besar yang sah @ halal di Negeri Perak.

Kekadang timbul pertanyaan dari hati kecil ini sebagaimana orang lain juga bertanya, kenapakah sampai ketahap itu sokongan kepada YAB Nizar . Jawapannya mudah dan ringkas, kerana kami yakin dialah MB yang masih sah dan berada dihati rakyat jelata keseluruhannya.

Kalau orang takutkan kezaliman Yazid bin Muawiyah, selepas peristiwa karbala, namun dihati kecil masyarakat Islam di zaman itu, mereka masih bersama dengan pengikut syaidina Hassan dan Hussin., cucu Baginda Rasulullah.

Demikianlah apa yang saya yakini sehingga ulang tahun pertama Pakatan Rakyat memerintah Perak pada hari. Kuasa kami masih dihati rakyat dan akan segera diterjemahkan di Bukit Gantang dan seterusnya bermula ini saya istiharkan gelobang kedua Tsunami politik Malaysia akan terus memastikan UMNO dan BN akan dibumi hanguskan dari pentas politik Malaysia dan Perak.

Selamat Ulang tahun Ds. Nizar dan PR Perak.-cinaIslam